Serverless Database - wykorzystanie bezserwerowych baz danych

Serverless Database – wykorzystanie bezserwerowych baz danych

Piotr Kulik 24 kwietnia 2024

Zalety i wady wykorzystania Technologii Serverless w bazach danych Bezpieczeństwo danych w kontekście Technologii Serverless Integracja Technologii Serverless z bazami danych Technologia Serverless a optymalizacja wydajności baz danych Technologia Serverless a elastyczność w zarządzaniu bazami danych Wykorzystanie Technologii Serverless do tworzenia aplikacji internetowych z bazami danych Bezserwerowe bazy danych jako rozwiązanie dla startupów i firm […]

Redakcja 18 grudnia 2019

W momentach kiedy trudno jest uzyskać ochronę patentową albo chronić znak towarowy z uwagi na to że jest podobny do istniejącego już znaku, jednym z rozwiązań będzie zmiana formy rejestracji, innym razem zmiana samego przedmiotu / wytworu.

Z reguły rejestracji wytworu w urzędzie patentowym dokonuje się na wczesnym etapie projektu. Czyli już po wystartowaniu firmy, brandu, przed rozpoczęciem sprzedaży produktu, albo przed pokazaniem się filmu czy, przed rebrandingiem.

 

Problemy niekiedy pojawiają się z rejestracją logo firmowego, które jak się okazuje po etapie badań patentowych przypomina inne logotypy już zastrzeżone. Jedną ze strategii obronnych jest zmiana formy rejestracji, co może być półśrodkiem (ale nie musi!). Inną bardziej skuteczną (dla większości przypadków, co nie przesądza o jej słuszności) jest wymiana samego wytworu, modyfikacja jego cech szczególnych, unikanie swoim wyglądem elementów wyróżniających dla konkurencji która zarejestrowała swoje znaki.

Cały proces rejestracji znaku towarowego skupia się na analizie sytuacji zastanej. Analizę przyczyn przeprowadza rzecznik patentowy – orzeka na ile sensowne jest rejestrowanie znaków danej formie. Daje też sugestie odnośnie tego co możemy zrobić. Rozwiązań zwykle jest kilka, z czego warto pójść długoterminowym tropem, nawet jeżeli jest bardziej kosztowne..

 

Pamiętajmy także że pod kątem obrony znaku towarowego konkurencja może skorzystać z naszej metody działań, dlatego w opisie zastrzeżonego znaku należy uwzględnić możliwie szerokie pole ochronne, aby podciąć skrzydła konkurencji.

Zmiana musi być znacząca, aby znak został zarejestrowany musi mieć zdolność odróżniająca i indywidualną. Nie może naruszać praw autorskich innych twórców.

To często wymaga dodatkowej strategii marketingowej, przeformułowania brandu, wielu haseł, albo nawet przeprojektowania layoutów. Jak widzimy zmiana tego typu znaku niesie z sobą duże koszty, ale często aby go skutecznie chronić i móc stosować logo jest konieczna.

 

Niekonsekwencja w ochronie znaków towarowych może przyczynić się do tego że po kilku latach konkurenci będą rościć sobie prawa do naszej Marki, raczej do zaprzestania jej używania, gdyż posiadają na niektóre znaki prawa wyłączne.

W takiej sytuacji było wiele szczególnie na rynku amerykańskim i brytyjskim. I nie mówimy to tylko o sporach oczywistych, ale raczej o utrudnianiu samej rejestracji znaków towarowych.

Polecamy państwu kontakt ze specjalistami którzy są w stanie zbadać dogłębnie problem, ocenić realne korzyści, a także nie policzą bardzo dużych pieniędzy za wykonanie tego zlecenia (co mogli zrobić by specjaliści z Warszawy mimo mniejszego portfolio).

 

 

 

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. more information

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.

Close