Zakładając firmę warto pomyśleć, jak przyciągnąć do niej większą ilość klientów. Dobrym pomysłem jest założenie własnego sklepu internetowego. Takie rozwiązanie ułatwia potencjalnym kupcom kontakt z przedsiębiorcą oraz przeglądanie aktualnej oferty. W artykule przedstawiamy w 6 krokach, jak stworzyć własny portal.
1. Dobranie odpowiedniej domeny i serwera
Aby sklep internetowy dobrze funkcjonował musi posiadać odpowiednie podłoże. Strona musi szybko przechodzić na poszczególne zakładki. Klient nie lubi czekać, aż witryna się załaduje. Często, kiedy oczekiwanie jest zbyt długie, po prostu rezygnuje on z dalszego przeglądania. Właśnie z tego powodu warto zainwestować w wysokiej jakości serwer. W celu łatwiejszego dostępu skepu internetowego zaleca się wykupienie własnej, chwytliwej domeny, czyli oryginalnej nazwy www.
2.Projektowanie strony
Każdy portal posiada swój unikalny wygląd. Aby zachęcić konsumenta do zakupów budowa strony musi być dla niego przyjazna. Dbają o to profesjonalne firmy, które zajmują się takimi zleceniami na co dzień. Aby projektowanie było skuteczne, należy znać sposoby na pozyskanie nowych klientów i zachęcenie ich do powrotu.
3.Budowa portalu
W celu dobrego pozycjonowania oraz przejrzystości witryny należy dokonać szeregu działań. Sklep internetowy musi posiadać możliwość zakupów online, wyboru różnych form płatności oraz dostawy towaru. Skonfigurowanie wymienionych funkcji jest niezbędne, aby zadowolić klienta. W zależności od kategorii skepu internetowego często dodawane są rozmaite wtyczki, które ułatwiają znalezienie informacji o firmie lub przekierowanie na portale społecznościowe.
4.Dodawanie towarów
Żaden sklep stacjonarny nie będzie funkcjonował bez towarów, które są dostępne dla klienta. Takie same zasady działają w internecie. W tym przypadku również bardzo ważnym aspektem jest projektowanie. W celu dobrej prezentacji artykułów należy sporządzić odpowiednie zdjęcia i materiały pomocnicze, takie jak zestawienie rozmiarów produktu. Dla łatwiejszego dostępu do niezbędnych informacji strona musi posiadać odpowiedni rozkład. Zachęca to klientów do rozwijania informacji, zakupów towarów oraz powrotu na stronę.
5.Tworzenie opisów
Niezmiernie ważne jest, aby dany produkt był dobrze opisany. W momencie, kiedy konkurencja na rynku nieustannie wzrasta, nie wystarczy już podać tylko opisów technicznych produktu. Tekst przy każdym towarze powinien zachęcić konsumenta do dokonania zakupu. Oprócz tego istotnym elementem jest opis całych kategorii produktów. Często właściciele firm nie zdają sobie sprawy z takich szczegółów. Dopiero w momencie, kiedy zgłaszają się o pomoc w prowadzeniu sklepu internetowego do ekspertów, te kwestie zostają poruszone.
6.Pozycjonowanie
Jest to pojęcie, które powinny znać wszystkie osoby interesujące się prowadzeniem firmy online. Jest to proces dzięki, któremu sklep internetowy, po wpisaniu przez użytkownika odpowiedniej frazy w wyszukiwarkę, wyświetli się na jak najwyższej pozycji. Przez to więcej osób trafi na daną stronę. Jest to bardzo ważny element prowadzenia firmy online, ponieważ wiele osób przechodzi do kilku pierwszych stron wyświetlających się w wyszukiwarce. Bardzo rzadko ktokolwiek przechodzi na drugą i dalsze strony wyszukiwania. Aby pozycja sklepu była wysoka, budowa witryny, teksty na niej zawarte oraz jej cała konstrukcja muszą być dobrze skonfigurowane. Właśnie z tego powodu, jeżeli osoba prowadząca sklep internetowy nie zna zasad SEO, powinna zgłosić się do firmy, która zajmuje się tym zawodowo.